Malí slávisté na finále Ligy mistrů | SK Slavia Praha

Malí slávisté na finále Ligy mistrů

Zástupci Slavie získali díky účasti v programu Fotbalem k přátelství možnost zúčastnit se mezinárodního kempu, jehož zlatým hřebem byl finálový zápas Ligy mistrů v Madridu.

Průběh programu popisuje trenér Ondřej Jura, který doprovodil do Španělska malé slávisty. „Od úterý do neděle jsme se zúčastnili projektu Fotbalem k přátelství v Madridu. Hned při check-inu v kempu jsem byl překvapen, když nás oddělili od hráčů a od té doby jsme je prakticky neviděli pohromadě, pouze při stravování. Hráči byli rozděleni do 6členných týmů složených z různých národností, o které se starali místní vychovatelé. Během úvodních dnů měli pestrý program – trénovali na páteční turnaj, hráli různé hry, bylo to spíše jako dětský tábor,“ říká.

Také pro dospělý doprovod byl naplánován v Madridu program. „Pro trenéry byly připraveny během středy semináře v místním kempu, ve čtvrtek jsme jeli do Madridu na Fórum firmy Gazprom, jehož patronem pro tento ročník byl Roberto Carlos. Součástí Fóra byla tisková konference a celá řada seminářů, kde jsme mohli posbírat zajímavé zkušenosti,“ dodává.

„Pátek se uskutečnil turnaj týmů, které si vytvořili všichni zúčastnění hráči a mladí trenéři. Finále tohoto turnaje se uskutečnilo v sobotu dopoledne na náměstí Plaza Mayor v Madridu. Byl to neuvěřitelný zážitek, krom Roberta Carlose byl přítomen také Marko Materazzi. Poté nás čekala dlouhá procházka Madridem, kde jsme si užívali skvělou atmosféru a večer vrchol celého týdne – finále Ligy mistrů. Pro mě osobně to byl nejemotivnější zážitek v životě. Neskutečná atmosféra na ohromujícím stadionu během utkání, úžasná show v podobě Imagine Dragons před výkopem a bláznivé oslavy po vítězném utkání Liverpoolu. Myslím, že jsme si všichni tento okamžik zapsali do své paměti a nikdy nezapomeneme. V neděli jsme již cestovali domů a těšili se na zasloužený odpočinek,“ doplňuje Ondřej Jura.

A jak si celý program užili jeho dětští účastníci?

„První den jsem si myslela, že to asi nezvládnu, ale pak to bylo čím dál tím lepší. Na pokoji jsem měla Američanku, Rusku a Holanďanku. Docela jsme si rozuměly. Poznala jsem tam spoustu super lidí. Pro mě bylo nejlepší asi to finále Ligy mistrů, byl to fakt zážitek. Kdybych měla ohodnotit těch 6 dní strávených v Madridu, tak bych jim asi dala 9/10 bodů. Byla to fakt dobrá a zajímavá zkušenost a jsem ráda, že jsem se mohla zúčastnit,“ říká Aneta Zikánová.

„Celá akce začala úterním příjezdem ve večerních hodinách a následným seznámením s novými spolubydlícími z různých zemí. Další dva dny byl program podobný. Po snídani následoval fotbalový trénink, koupání a zábavný program. Ve středu se všichni zúčastnili zahajovacího ceremoniálu. Bylo velmi zajímavé, potkat tolik fotbalových nadšenců z tak různorodých koutů světa, kteří vždy našli společnou řeč na fotbalovém hřišti. V pátek vypukl velký mezinárodní turnaj, který vyvrcholil v sobotu finálovým utkáním na jednom z hlavních madridských náměstí. Poté následovala procházka po Madridu a tolik očekávané finále Ligy mistrů. Na pobytu bylo mnoho hezkých věcí, ale tou nejlepší bylo právě toto finále. Neskutečná atmosféra během zápasu a konečná výhra mého oblíbeného týmu Liverpoolu FC, byla tou nejlepší tečkou za celým madridským pobytem,“ popisuje zážitky z Madridu Marek Naskos.

Denní program pak popsal jeho spoluhráč. „Ráno jsme vstali v 6:00, po snídani jsme si šli vzít věci na fotbalový trénink. Po tréninku jsme dostali svačinu a jeli jsme zpět do kempu. Potom jsme měli zase okolo 20 minut na to, abychom se mohli vysprchovat. A poté jsme si šli dát oběd. Po obědě jsme měli 3 nebo 4 hodiny aktivit s našimi vedoucími. Po tom jsme mohli jít do bazénu, po večeři jsme měli různé aktivity se všemi dětmi v kempu. Potom jsme se sešli se svými vedoucími a hráli jsme různé hry. Takto probíhal celý náš den. Můj nejlepší zážitek byl že jsem se dostal se svým týmem do čtvrtfinále turnaje a pak finále Ligy mistrů, navíc vyhrál Liverpool, které mu jsem fandil. Doufám, že bych se mohl znovu kouknout do Madridu a na tenhle kemp,“ přidává své dojmy Martin Dostalík.

„Celkově se mi pobyt v Madridu líbil. Nejdřív jsem byl trochu překvapený, že bydlím s hráči z jiné země, ale v průběhu pobytu jsem si zvykl. Jsem rád, že jsem poznal nové kamarády. Denní program byl v tak velkém horku celkem náročný. Dozvěděl jsem se spoustu nových věcí o tom, jak být správný žurnalista. Nejvíce se mi líbilo pořizovaní fotek ze zápasů. Moc jsem si užil finále Ligy mistrů na úžasném stadionu. Byla strhující atmosféra. Budu vzpomínat na setkání s Robertem Carlosem. Je to zážitek na celý život,“ zakončuje Mikuláš Konečný, který do Madridu cestoval jako mladý novinář.

Aktuálně

Sbírka na nový vozík pro slávistu Jakuba

28. 3. 2024
Slávista Jakub Vybíral trpící dětskou mozkovou obrnou, se na fanoušky obrací s prosbou o pomoc. Přispějete Jakubovi ve sbírce na potřebný nový elektrický vozík?

Mládežníci na repre: Postupy na EURO U17 i třígólový Pikolon

V reprezentačních výběrech U20 - U16 se na konci března představily více než tři desítky mládežníků. Slávisté mají díky tomuto počtu největší klubové zastoupení na mládežnických reprezentačních srazech. Na největší úspěch dosáhli čeští a slovenští reprezentanté do sedmnácti let, kteří postoupili na EURO.

Závěr základní části, v sobotu proti Pardubicím v Horních Měcholupech

27. 3. 2024
Slávistky jedou v letošní sezoně spanilou jízdu, v základní části ani jednou neprohrály a tabulky vedou s pětibodovým náskokem. V sobotu 30. března se od 14:00 postaví na domácí půdě v Horních Měcholupech Pardubicím.