Za hranice hřiště s Jaroslavem Tvrdíkem | SK Slavia Praha
Více

Za hranice hřiště s Jaroslavem Tvrdíkem

Slavia na setkání s novináři představila dosavadní úspěchy a cíle v oblasti společenské odpovědnosti na sezonu 2023/2024. Podrobnosti prozradil v rozhovoru předseda představenstva Jaroslav Tvrdík.

„Pro mě bylo setkání symbolickým ohlédnutím za prvními šesti měsíci roku jedna, kdy si přejeme, aby se komplexní společenská odpovědnost stala pevnou součástí DNA našeho klubu. Aby to pro všechny v klubu od vedení přes manažery, hráče a zaměstnance bylo stejnou součástí jako je výkon fotbalového povolání. Zároveň jsme dnes představili výsledek práce našeho nového CSR oddělení, které Slavia založila na začátku letošního roku,“ vysvětluje Jaroslav Tvrdík.

Z čeho jste při zakládání CSR oddělení vycházeli?
„Práce CSR oddělení vychází z nejlepší praxe západních fotbalových klubů. Oproti minulosti dochází k tomu, že pilíř charity a dobrovolnosti je výrazně systémově posilován aktivitami samotné Slavie i Nadačního fondu Slavie, který klub zřídil ve spolupráci s Odborem přátel. Nově je strategie Za hranice hřiště doplněna o projekty v oblasti udržitelnosti. Chceme, aby červenobílá Slavia obrazně řečeno více zezelenala. Další projekty jsou spojené s lepší správou věcí veřejných na základě 3P – people, planet, profit. Což zahrnuje posílení věcí jako je ekonomická transparentnost, etický kodex, lepší kvalita služby fanouškům a lepší komunikace se všemi partnery našeho fotbalového klubu.“

Jak konkrétně vypadá nová strategie a kde ji můžou fanoušci najít? Co dalšího jste probírali?
„Představili jsme strategii, která má pracovní podobu, čítá skoro sto stran s konkrétními KPI úkoly a finančními náklady pro jednotlivé složky klubu. Současně jsme veřejnosti a fanouškům poprvé představili její marketingové zpracování, takový jednoduchý pohled pro fanoušky, média a veřejnost, co se v klubu děje. Naši fanoušci tuto strategii uvidí v následujících dnech, bude k dispozici na nedělním zápasem se Zlínem. Současně jsme se ohlédli za tím, co jsme za šest měsíců udělali v desateru za námi. A zároveň jsme si dali velmi konkrétní a viditelné úkoly do sezony 2023/24. Považujeme za důležité říct, že máme nejen úkoly na trávníku, ale i konkrétní úkoly mimo něj.“

Které úkoly jsou pro nadcházející sezonu klíčové?
„Asi by nebylo fér vyjmenovávat jeden konkrétní, všech deset úkolů, které máme před sebou, jsou stejně důležité. K velkým tématům, které fanoušky hodně osloví, může patřit třeba téma nekuřáckého stadionu. Od zápasu s Baníkem připravujeme konkrétní řešení pro fanoušky, kteří mají potřebu kouřit, aby stadion mohli opustit. Zároveň stojí za zmínku i téma inkluzivního stadionu. Chceme, aby se tu dobře cítili všichni hendikepovaní fanoušci.“

Pomáhají vám i další organizace?
„Zapojili jsme do naší CSR budoucnosti řadu neziskových organizací, v tomto případě konkrétně Centrum Paraple, která nám s tím pomáhala a natočila speciální video, aby se naši hendikepovaní fanoušci cítili na stadionu jako doma. Takové konkrétní projekty máme nejen pro tuto sezonu, ale pro následujících pět let.“

Kde jste čerpali inspiraci?
„Nechali jsme se inspirovat strategiemi UEFA do roku 2030 a strategiemi některých top fotbalových klubů. Naše zkušenosti z Evropy ukazují, že nejenom Real Madrid nebo další top kluby jsou schopny velkého CSR nasazení. Třeba na čtvrtém místě žebříčku společnosti Responsiball je dánský Aarhus, což je klub naší velikosti. Aspirujeme do budoucna, abychom byli jako jsme 32. v Evropě v žebříčku koeficientu UEFA ve fotbale, tak bychom byli rádi, abychom byli do top třicítky i v žebříčku CSR, to znamená v tom, jak pomáháme, jak se chováme k planetě, našim zaměstnancům, fanouškům, světu kolem nás i sami k sobě.“

Kam jde v tomto ohledu zařadit Slavii mezi českými kluby?
„Nejsme úplnými průkopníky, první komplexní strategii přijal klub FK Teplice, jehož akcionářem je japonský vlastník a nedílnou součástí této skupiny je právě důraz na společenskou odpovědnost. Teplice jsou oproti nám regionálním klubem, mají menší příležitosti, než je společenský vliv Slavie. Přeci jen, máme statisíce fanoušků napříč Českou republikou a náš vliv sahá do všech regionů. V národním kontextu jsme tedy prvním velkým klubem a byl bych rád, kdybychom těmito kroky dokázali pomoci celému českému fotbalu. LFA v současnosti uděluje cenu za CSR a já mám radost, že se nám ji letos podařilo získat. Stále ale máme obrovský kus práce před sebou. Fotbalové CSR se v tuzemsku soustředí především na podporu charity a dobročinnosti, do čehož se zapojují prakticky všechny kluby. Důležité je, aby se účastníci napříč ligou přiblížili západním standardům, které na společenskou zodpovědnost nahlíží mnohem komplexněji.

Jak je toho možné docílit?
„Bylo by ideální, aby si patronát nad společenskou odpovědností převzala přímo FAČR, s jejíž předsedou jsme již na toto téma hovořili. Pozitivním krokem by byla také prezence v listině švýcarské neziskové organizace Responsiball, která hodnotí společenské standardy evropských klubů a jejich postoj k budoucnosti CSR. Chceme rovněž využít toho, že Petr Fousek je členem výkonného výboru UEFA a rádi bychom touto cestou pozvali do Edenu i viceprezidenta UEFA pro CSR a udržitelnost pana Michela Uvu. Představili bychom mu projekty, které ve Slavii realizujeme a zároveň bychom využili této možnosti a k dialogu pozvali také zástupce ostatních českých klubů. Myslím si, že CSR není jen naší povinností, ale současně má významný potenciál zvýšit zájem fanoušků i byznysových partnerů o český fotbal a dále ho posouvat.“

Aktuálně

Hvězdné přání. Fotit jako ve snu a setkání s kapitánem

13. 4. 2024
Dárek k 25. narozeninám pro velkou slávistku Denisu, která se s obětavostí sobě vlastní stará o svoji imobilní babičku. Přitom zvládá nejen studovat, ale také pracovat na plný úvazek. Díky projektu „Hvězdné přání“ jsme Denise umožnili prožít jeden z jejích velkých životních snů. Stát se na jeden den fotografkou svého milovaného klubu.

Choreoškolka vol. 2 na zápase s Olomoucí

13. 4. 2024
Další díl unikátního projektu pro malé slávistické fanatiky je tady. Před domácím zápasem s Olomoucí opět proběhne Choreoškolka, slávisty znovu požene do boje Dětský kotel.

Společně pro Nadaci pro transplantace kostní dřeně

12. 4. 2024
Nedělní ligový šlágr mezi Viktorií Plzeň a Slavií Praha bude mít opět charitativní podtext. Oba kluby tím naváží na předchozí společné aktivity v oblasti CSR a tentokráte před vzájemným zápasem podpoří Nadaci pro transplantace kostní dřeně (NTKD). Zapojit se mohou i fanoušci obou klubů.

Další články