Jaroslav Tvrdík: Z návštěv i nového systému mám radost
Kromě skvělých slávistických fanoušků se na aktuálním trendu podílí i nově zavedený systém pravidel pro permanentkáře. Jeho pozitivní efekt i další související témata jsme probrali s Jaroslavem Tvrdíkem, předsedou představenstva SK Slavia Praha.
Od začátku letošní sezony máme u permanentek několik novinek. Jak se zatím osvědčily?
„Nechám za sebe mluvit čísla. V minulé sezoně nepřišlo bez odhlášení na první tři domácí zápasy v průměru na jedno utkání 4 000 permanentkářů. Letos nedorazilo bez omluvy v průměru 450. Bez debat se jedná o největší vítězství nové politiky ticketingu Slavie. Díky odhlášení na pár kliků v aplikaci, možnosti vstupenku darovat i pravidlu „3x a dost“ a fanouškům, kteří vše zmíněné přijali za své, jsme hrůzostrašné číslo desetinásobně snížili. Navíc ta křivka stále klesá.“
Odráží se to i na zaplněnosti stadionu?
„Máme vyprodáno, ale hlavně plno. Někomu to může znít absurdně, ale mít prodané všechny vstupenky neznamená mít obsazeny všechny sedačky. I díky novým pravidlům se nám daří stadion plnit a já věřím, že to bude pokračovat. Snem každého z nás je chodit do plného Edenu.“
Co dalšího tato pravidla přinesla?
„Nový systém má za cíl najít archetyp slávistického permanentkáře. Ideální je samozřejmě ten, kdo navštíví každý zápas. Zároveň ale chápeme, že se může stát nečekaná událost, která mu to znemožní. Právě pro tyto situace jsme nastavili pravidlo „3x a dost“. Každý permanentkář je tedy třikrát za sezonu „ochráněn“ a může si dovolit nebýt na utkání bez odhlášení nebo darování.
Ruku v ruce s tím si ale uvědomujeme, že je spoustu držitelů permanentek například z řad rodin, které bojují s kolizí fotbalových zápasů jejich ratolestí, nebo regionální fanoušci, kteří do Prahy vždy přijet nemohou. Proto jsme zjednodušili možnost odhlašování a přidali bezpečnou formu sdílení permanentky pomocí darování. Vše s cílem mít vyprodáno, hlavně ale obsazené každé místo. Slávistky a slávisté nám v tom hodně pomáhají. Pro zajímavost se na první zápas loňské sezony odhlásilo jen 430 z nich a na úvodní zápase sezony letošní to bylo už 2 158.
S tím souvisí i lhůta 48 hodin, protože vrácené vstupenky klub uvolňuje zpět do prodeje a tento čas je minimální na plnou aktivaci ticketingu, obchodu a marketingu k znovu vyprodání Edenu.“
Fanoušci často řešili i problémy se zobrazováním účasti na zápasech. Jak to vypadá?
„Věřím, že v drtivé většině případů je naše databáze vstupů v pořádku a jednalo se o problém v zobrazování v rámci aplikace. Nicméně jsme v první sezoně provozu. Chyby se stávají a je na nás, abychom je analyzovali, opravili a v případě pochybení konali ve prospěch fanouška. Tento ročník bereme jako pilotní a máme všichni prostor odladit propojení ticketingu a aplikace tak, aby to od příští sezony fungovalo na 100 %. Pokud dnes v některých případech nefunguje datová cesta turniket, databáze a aplikace, tak jsme tolerantní a reklamaci většinou vyhovíme.
Také je důležité zmínit, že účast se propisuje až po skončení zápasu a může proběhnout i den po něm. Zároveň se týká pouze zápasů FORTUNA:LIGY. Navíc se od domácího utkání proti Karviné přemění současná podoba zobrazování na hlášku: „vaši účast zpracováváme“ a až po plném propojení a konečném propsání v aplikaci se zobrazí správný stav účasti.
A i nadále platí možnost reklamace „neúčasti“ do 48 hodin na e-mailu permanentky@slavia.cz a také ověření docházky přímo na webu pro ty, kteří aplikaci v mobilu ještě nemají.“
To znamená, že aplikace se bude neustále vyvíjet?
„Aplikace SLAVIA je budoucnost komunikace mezi klubem a fanoušky. Začínáme s ní, ale už nyní víme, že do budoucna se z ní stane preferovaný prodejní, informační i obsahový kanál. Její uživatelé budou zvýhodněni ve všech směrech. Při nákupu vstupenek, aktualitách z klubu nebo v rámci spolupráce s našimi partnery. Pro mě je to jedna z velkých priorit, protože zlepšení této aplikace je zlepšení komfortu fanoušků. Respektuji ty, kteří chytrý telefon nemají nebo aplikacím neholdují. Pro ně máme alternativu, ale kdo miluje Slavii, ten ji musí mít a chtít.
Samozřejmě jsme stále v první fázi a každá novinka má své mouchy. Náběh nebyl idylický a já se s tím nechci spokojit. Proto v současné době vyvíjíme velký tlak na dodavatele, aby další opravdu zásadní posun aplikace přišel se startem jarní části sezony, tedy po 31. lednu 2024.“